Webinarium: Marketing w zgodzie z ESG – co powinieneś wiedzieć?
1/3 polskich konsumentów deklaruje, że chętniej wybiera marki, które postrzega jako etyczne. Z kolei 30% przyznaje, że zbojkotowało markę, jeśli ta postąpiła nieodpowiedzialnie w kontekście ochrony środowiska (badania SW Research i LoveBrands Group). Taktyka marketingowa, przemyślana i w zgodzie z ESG, może budować pozytywny wizerunek marki wśród konsumentów i kontrahentów. Tym bardziej, że ESG nie wydaje się przemijającym trendem, a kierunkiem bliskim dzisiejszym i przyszłym odbiorcom. Jednocześnie, działaniom nieuczciwie wykorzystującym trendy ekologiczne z pewnością bacznie będą przyglądać się właściwe organy, w tym UOKiK i Komisja Europejska. Dlatego już dziś warto zadbać by strategie i taktyki marketingowe były w zgodzie z ESG i prawem.
Podczas spotkania omówimy:
- jak tworzyć kampanie i slogany reklamowe w zgodzie z ESG, by nie narażać się na konsekwencje prawne,
- jakie oznaczenia eko/ekologiczny lub zielony/green lub zrównoważnony/ sustainable mogą uzyskać ochronę jako znak towarowy,
- jak współpracować z eko-influencerami,
- kwestie związane z greenwashingiem.
Na spotkanie zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematyka ESG, w szczególności specjalistów odpowiedzialnych za sprzedaż, marketing i komunikację, menedżerów produktu, project menedżerów, compliance menedżerów, specjalistów zajmujących się analizą konkurencji.
Prowadzące:
Lena Marcinoska-Boulangé, adwokat, partner, Wardyński i Wspólnicy
Dr Monika A. Górska, radca prawny, partner, Wardyński i Wspólnicy
WARUNKI UCZESTNICTWA
Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Aby zarejestrować się na wydarzenie, należy wypełnić formularz online. Webinarium odbędzie się w aplikacji Zoom. Na Państwa zgłoszenia czekamy do 12 grudnia 2023 r.
Link do rejestracji na wydarzenie >>>>
Kancelaria zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zgłoszenia (potwierdzeniem zaakceptowania zgłoszenia będzie wysłany przez kancelarię, najpóźniej w dniu poprzedzającym wydarzenie, link umożliwiający uczestnictwo w webinarium). Wydarzenie jest zamknięte dla przedstawicieli innych kancelarii prawnych oraz firm doradczych – dziękujemy za Państwa zrozumienie.