Publikacja: Prawo dla gamedevu
Branża gier zmaga się z różnorakimi i specyficznymi dla niej problemami prawnymi. W publikacji poruszamy kwestie prawa własności intelektualnej, prawa pracy, prawa podatkowego, ale także mniej oczywiste aspekty regulacyjne.
W ostatnich latach branża gamedev rośnie niezwykle dynamicznie. Upowszechnianie się smartfonów, nowe modele biznesowe i platformy dystrybucyjne sprawiły, że rynek gier wideo wystrzelił, stając się jedną z kluczowych gałęzi przemysłu kreatywnego. Jego rozwój pobudza wyobraźnię i apetyty nie tylko wydawców i producentów gier wideo, ale także największych graczy m.in. z sektora IT czy filmowego, którzy coraz chętniej orientują się na rynek gier.
Prawnicy z praktyki własności intelektualnej, nowych technologii, podatków i prawa pracy na 70 stronach piszą o wykorzystywaniu w grze przedmiotów z prawdziwego świata, ochronie pomysłu na grę i samej gry, reklamie w grze, wykorzystaniu IP Box, zatrudnianiu w branży gier i negocjowaniu umów.