Doświadczenie – kontrakty w obrocie gospodarczym – Wardyński i Wspólnicy

Przejdź do treści

Doświadczenie

Joint venture

Nasze doświadczenie w prowadzeniu projektów joint venture obejmuje:

  • zakup i zakładanie, wraz z dokonaniem wszelkich wymaganych rejestracji, spółek celowych;
  • dostosowywanie postanowień umów spółek do potrzeb klientów;
  • negocjowanie oraz przygotowywanie umów wspólników oraz umów joint venture, a także listów intencyjnych;
  • dokonywanie wszelkich związanych z projektami joint venture operacji korporacyjnych w spółkach, takich jak połączenia, podziały i przekształcenia spółek;
  • negocjowanie oraz przygotowywanie umów sprzedaży udziałów / akcji oraz przedsiębiorstw;
  • przeprowadzanie badań due diligence potencjalnych partnerów biznesowych i spółek będących celem przejęcia;
  • reprezentację klientów w związku z projektami joint venture przed wszelkimi organami, a w szczególności przed organami ochrony konkurencji w postępowaniach z zakresu koncentracji przedsiębiorców.

Dystrybucja

Nasze doświadczenie w zakresie umów dystrybucji obejmuje:

  • konstruowanie, ocenę, a także dostosowanie do prawa polskiego umów dystrybucji dla producentów: produktów lakierniczych, środków ochrony roślin, sprzętu hi-fi, telefonów komórkowych, wyrobów budowlanych, biżuterii, renomowanej odzieży sportowej, wyrobów medycznych i suplementów diety, włącznie z ogólnymi warunkami sprzedaży;
  • doradztwo w zakresie wyboru optymalnych modeli dystrybucji z uwzględnieniem oferowanych dóbr i usług (dystrybucja selektywna, dystrybucja franchisingowa, klauzule antykonkurencyjne);
  • konstruowanie i ocenę umów dystrybucji selektywnej;
  • konstruowanie i ocenę umów dystrybucji franchisingowej;
  • ocenę możliwości i warunków zastosowania klauzul antykonkurencyjnych (wyłączności dostaw, wyłączności zakupu, ograniczenia sprzedaży przez internet, wyłączności terytorialnej, zakazu prowadzenia działalności konkurencyjnej przez dystrybutora, zasad kształtowania cen) (prawo konkurencji);
  • ocenę możliwości i warunków zastosowania programów rabatowych dla kluczowych klientów;
  • ocenę możliwości i warunków zastosowania rozmaitych programów wsparcia sprzedaży;
  • ocenę umów dystrybucyjnych pod kątem możliwości ich kwalifikowania do grupy umów agencyjnych i zastosowania reżimu prawnego umów agencyjnych (ochrony agenta);
  • doradztwo w zakresie zdefiniowania praw i obowiązków stron umowy dystrybucyjnej zawartej ustnie lub wykonywanej faktycznie;
  • ocenę zasadności roszczeń dystrybutora w związku z przedterminowym rozwiązaniem lub wygaśnięciem umowy dystrybucyjnej, z tytułu szkody w postaci utraty przychodów ze zbudowanego przez dystrybutora rynku zbytu, braku zwrotu inwestycji dokonanych na rozwój sieci dystrybucji itd.;
  • regulację wzajemnych praw i obowiązków producenta i dystrybutora w zakresie zaspokajania roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji;
  • doradztwo w zakresie upoważnienia dystrybutora do korzystania w działalności dystrybucyjnej ze znaków towarowych i innych oznaczeń odróżniających producenta oraz know-how producenta, regulację zasad współpracy stron w przypadku naruszania praw własności przemysłowej producenta przez osoby trzecie (własność intelektualna).

Agencja

Nasze doświadczenie w zakresie umów agencyjnych obejmuje:

  • analizę skutków prawnych zmiany i rozwiązania umów agencyjnych zawartych przez zagranicznych producentów leków i producentów maszyn z agentami działającymi na ich rzecz w Polsce;
  • ocenę możliwości występowania agenta ubezpieczeniowego w charakterze ubezpieczającego (posiadacza polisy) dla grupy ubezpieczonych (ubezpieczenia);
  • ocenę i dostosowanie do prawa polskiego umów agencyjnych, w tym w zakresie bezwzględnie obowiązujących przepisów ustanawiających szczególną ochronę agenta;
  • ocenę możliwości i warunków zastosowania klauzul antykonkurencyjnych (zakaz prowadzenia działalności konkurencyjnej po ustaniu stosunku agencji);
  • doradztwo w zakresie kalkulacji świadczenia wyrównawczego;
  • doradztwo w zakresie upoważnienia agenta do korzystania w działalności agencyjnej ze znaków towarowych i innych oznaczeń odróżniających producenta oraz know-how producenta, regulację zasad współpracy stron w przypadku naruszania praw własności przemysłowej producenta przez osoby trzecie (własność intelektualna).

Franczyza

Nasze doświadczenie w zakresie umów franczyzy obejmuje:

  • doradztwo dla franczyzodawcy oferującego franczyzę luksusowych hoteli, m.in. w zakresie regulacji zasad kontynuowania działalności w przypadku utraty przez franczyzobiorcę tytułu własności lub posiadania obiektu hotelowego;
  • doradztwo przy konstruowaniu wzoru umowy franczyzy dla sieci agencji pracy tymczasowej, z dostosowaniem innowacyjnej koncepcji prowadzenia biznesu na rynku pracy;
  • doradztwo przy adaptowaniu do polskich warunków umowy franczyzy do zastosowania przez producenta obuwia;
  • doradztwo w zakresie identyfikacji pakietu franczyzowego: oferty towarów i usług, operacyjnego sposobu prowadzenia biznesu, know-how, zasad korzystania ze znaków towarowych i innych elementów wizerunkowych, standardu obsługi klienta, wspólnej reklamy i marketingu w ramach sieci franczyzowej, korzyści z uczestnictwa w grupie zakupowej;
  • ocenę możliwości i warunków zastosowania klauzul antykonkurencyjnych (zakaz prowadzenia działalności konkurencyjnej po ustaniu stosunku franczyzy);
  • ocenę zasadności roszczeń franczyzobiorcy w związku z przedterminowym rozwiązaniem lub wygaśnięciem umowy, z tytułu szkody polegającej na utracie przychodów ze zbudowanego przez franczyzobiorcę rynku zbytu, braku zwrotu inwestycji dokonanych na rozwój biznesu franczyzodawcy itd.;
  • doradztwo w zakresie upoważnienia dystrybutora do korzystania w działalności dystrybucyjnej ze znaków towarowych i innych oznaczeń odróżniających producenta, oraz know-how producenta;
  • regulację zasad współpracy stron w przypadku naruszania praw własności przemysłowej producenta przez osoby trzecie (własność intelektualna);
  • doradztwo w zakresie zasad kalkulacji i rozliczania opłaty franczyzowej.

Umowy ramowe

Nasze doświadczenie w zakresie umów ramowych obejmuje:

  • konstruowanie, ocenę, a także dostosowanie do prawa polskiego umów współpracy handlowej dla producentów: produktów lakierniczych, środków ochrony roślin, sprzętu hi-fi, telefonów komórkowych, wyrobów budowlanych, biżuterii, renomowanej odzieży sportowej, wyrobów medycznych i suplementów diety, włącznie z ogólnymi warunkami sprzedaży;
  • doradztwo w zakresie zasad zmian warunków umowy;
  • ocenę możliwości i warunków stosowania programów rabatowych dla kluczowych klientów i programów wsparcia sprzedaży;
  • ocenę skutków niewykonywania umów ramowych.

Ogólne warunki sprzedaży dóbr i świadczenia usług / dokumenty standaryzujące obrót

Nasze doświadczenie w tym zakresie obejmuje:

  • konstruowanie, ocenę, a także dostosowanie do prawa polskiego ogólnych warunków sprzedaży dla producentów: produktów lakierniczych, środków ochrony roślin, sprzętu hi-fi, telefonów komórkowych, wyrobów budowlanych, biżuterii, renomowanej odzieży sportowej, wyrobów medycznych i suplementów diety;
  • weryfikację zapewnienia przestrzegania praw konsumenta.

Umowy marketingowe

Nasze doświadczenie w zakresie umów marketingowych obejmuje:

  • opracowanie umów o wsparcie sprzedaży dystrybutora przez producentów produktów lakierniczych i wyrobów medycznych poprzez udostępnienie sprzętu niezbędnego do aplikowania i testowania produktów;
  • opracowanie systemów rabatowych dla kluczowych klientów producenta środków ochrony roślin,
  • opracowanie umów o wykonanie usług marketingowych z agencjami public relations i domami mediowymi,
  • opracowanie regulaminów konkursów organizowanych na zasadach przyrzeczenia publicznego,
  • skonstruowanie umowy o współorganizację konkursu między siecią detaliczną sprzedającą odzież i magazynem mody.

Umowy leasingu / najmu i umowy towarzyszące

Nasze doświadczenie w zakresie umów leasingu i towarzyszących obejmuje:

  • weryfikację i negocjowanie umów leasingu oraz najmu długoterminowego samochodów osobowych, wraz z umowami towarzyszącymi (o zarządzanie flotą, o ubezpieczenie, o świadczenie usług serwisowych, o zakup paliwa i innych dóbr), na rzecz leasingobiorców / najemców,
  • doradztwo w zakresie wyboru optymalnego modelu leasingu (operacyjny, finansowy, revolving).

Umowy o produkcję kontraktową

Nasze doświadczenie w zakresie umów o produkcję kontraktową obejmuje:

  • skonstruowanie umowy o produkcję kontraktową kosmetyków według technologii i receptury zlecającego, na rzecz zlecającego produkcję,
  • weryfikację i dostosowanie do polskiego prawa umowy o produkcję kontraktową produktów leczniczych przez polskiego producenta kontraktowego na rzecz brytyjskiego zlecającego, analiza dostępnych zlecającemu na gruncie prawa polskiego instrumentów przymuszających do wykonania umowy,
  • doradztwo w zakresie postanowień umownych o transferze technologii do producenta kontraktowego,
  • doradztwo w zakresie regulacji umownej zakresu korzystania przez producenta kontraktowego z technologii udostępnionej przez zlecającego, w tym w zakresie własności innowacji wytworzonych przez producenta kontraktowego w związku z korzystaniem z technologii zlecającego (własność intelektualna),
  • doradztwo w zakresie kształtowania zasad rozliczania stron w kontekście rezerwowanych przez zlecającego mocy produkcyjnych (produkcja planowana) i wykorzystanych na zamówienie zlecającego mocy produkcyjnych.

Umowy o usługi powiernicze

Nasze doświadczenie w zakresie umów powierniczych obejmuje:

  • przygotowanie umów powierniczego nabycia udziałów / akcji, przedsiębiorstw oraz nieruchomości,
  • przygotowanie umów powierniczych z udziałem w charakterze powiernika instytucji finansowych, partnerów biznesowych beneficjenta powierniczego lub spółek SPV,
  • przygotowanie opinii prawnych dotyczących konsekwencji i kwalifikacji prawnej zawieranych umów powierniczych, także na rzecz instytucji finansowych.